čtvrtek 14. dubna 2011

Jen trochu pochopení...

Dnes ráno mi (po né moc zdařilé noci) volal ředitel školy pod kterou spadá naše mateřská školka. Bavil se se mnou nepříjemným tónem a peskoval mne za dvě věci. První, žu mu posílám pozdě dokumentaci na vyřízení asistenta a druhá se týkala vložené obálky do druhé. Připadala jsem si jako dítě v první třídě, které vyvedlo ale hodně ošklivou věc a nevěřila svým uším. Samozřejmě jsem nic nezanedbala, vše vyřizovala okamžitě. Udělala jsem jen chybu v tom, že jsem mu dokumentaci nechala v originání obálce a tu jsem vložila do další obálky,na kterou jsem napsala adresáta. Udělala jsem to z jednoho prostého důvodu. Aby bylo vidět, kdy a od koho jsem dokumentaci obdržela, šlo hlavně o to datum. Pan ředitel ale trval na tom, že musím osobně přijít a obálku otevřít, že to není jeho pošta, ale moje.  Po několika minutách marného vysvětlování, že jsem vše podle pokynů udělala a že obálku klidně může otevřít, jsem si začala zoufat. Řekla jsem mu, že jestli tam Sárinku nechtějí, ať mi to řekne narovinu, že už prostě nemůžu. Máme spoustu starostí spojené s její diagnózou a nemůže po mně chtít, ať ještě studuji nějaké vyhlášky, kdy se co má odevzdávat apod. Vše co bylo potřeba jsem udělala, nemohu řešit ještě nějaké lhůty mezi SPECkou, školou a krajem, na to jsou snad jiní? Už tak sama sháním jiné školky a to dost naslepo. Kde jsou vstřícní, tam už je po zápisech. Do každé školky nemůže být umístěn asistent, musí existovat nějaká předchozí spolupráce se SPECkou. Nevím, která Montessori je soukromá a která ne, opět jsem přestřelila a volala do té nesprávné. Prostě to není tak jednoduché a já naivně očekávala, že mi s tím někdo pomůže, nebo alespoň nasměruje. Nepomůže.
Tento rok je pro nás nějaký špatný. Zdravotně, finančně, lidsky. Vůbec se nám nic nedaří, problém střídá problém další. Nechci si stěžovat, už jen chci, aby bylo líp. Aby měl aspoň někdo někdy trochu toho pochopení pro naši situaci. A když už ne, tak aby mě nepeskoval za cizí chyby.

14 komentářů:

  1. Bohužel, tady platí, neznalost neomlouvá, plaveme v tom všichni:-( Mně nejvíc pomohli rodiče dětí s postižením...Bohužel, když se termín prošvihne, je to opravdu v háji...Ale myslím si, že termín je až do konce dubna, jistá si úplně nejsem. Nic si z toho nedělej, ono se to nějak vyvrbí. Musíme se otužovat. Moc přeju, ať to s asistentem klapne a ať už je jen líp!
    Ona už jde Sárinka do školy, nebo je to jen pod školou a jde o asistenta do školky?

    OdpovědětVymazat
  2. Leni, jak Ti rozumím... Hmm, neznalost neomlouvá, nemám čas hledat informace na netu. A to, co zjistím, nebo mi doporučí APLA, tak to mi zase neprojde ve školce... A úplně mě dojala věta, že tím, že Jenda nechodí každý den do školky, tak snižuji šanci na lepší prognozu. Jako kdybych za to mohla já, že je ve školce jen 1-2 hodiny za týden (někdy za měsíc, když je nemocný on nebo asistentka). Já ho tam chci dávat častěji, ale ONO to NEJDE.

    OdpovědětVymazat
  3. Moni, do školy půjde Sárinka až za dva roky. Školka spadá pod školu, proto žádá škola. Nejvíc mě štve, že SPECka to hází na ředitele a ředitel na SPECku. Prý se vše stíhá a pak ejhle a můžu za to já. Já si spíš myslím, že už s námi tak nějak pan ředitel nepočítal a já ho překvapila. Stejně to vypadá, že skončíme ve školce pro tělesně zdravotně postižené (jiná volná není) a tam je to bez asistenta.

    OdpovědětVymazat
  4. Ameli, to mi vykládej, Sárinka je také pořád doma. Když není nemocná Sárinka, tak asistentka.

    OdpovědětVymazat
  5. Držíme palce,aby Vám školka vyšla a Sárinka byla spokojená!!!Nám školka vyšla na druhý pokus.Denně jezdím celkem 120 km,ale nelitujeme,naopak.Syn se zlepšil snad ve všech oblastech,ale hlavně v řeči.Držíme palce!Jarka a Kubík

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Jarko a Kubíku, to vás tedy obdivuji jezdit takovou dálku. Je ale dobře, že to stojí za to.
    Děkujeme a přejeme jen samé hezké dny.

    OdpovědětVymazat
  7. Dobrý den!
    Nedávno jsem Váš blog objevila a musím říct, že mě velice zaujal.Dýchá z něj na mě láska- maminky k holčičce(dětem).Můžu se zeptat - tu asistentku - to máte osobní asistentku anebo se jedná o asistentku pedagoga?A kde o ni ten ředitel ZŠ žádá?Ptám se proto, že bych takovouto práci ráda dělala a nevím, kam se obrátit?
    Přeji Vám všechno dobré.
    MíšaZ.

    OdpovědětVymazat
  8. Hezký den Míšo. Předem chci poděkovat za velmi hezká slova.
    Sárinka má asistenta pedagoga, tudíž si žádost podává škola (školka). My jenom dokládáme doporučení ze Spec. pedagog. centra. Další postup se jen domnívám z toho, co jsem zaslechla. Ředitel podává žádost na krajském úřadě a po schválení provede výběrové řízení. Škola si podala inzerát na funkci asistenta pedagoga na 4-hodinový úvazek, s upřednostněním vystudování speciální pedagogiky. Každý má ale jiné požadavky.

    OdpovědětVymazat
  9. Tak ať je líp- a už brzy.A na tu dobu než bude posílám strááááášně moc sil,trochu sluníčka,něco málo od radosti zabalené do spousty lásky.Vydržet!!!!!

    OdpovědětVymazat
  10. Lenko,
    moc děkuji za odpověd.Můžu se ještě zeptat, která škola to je? Spec. pedagogiku vystudovanou mám. Jsem z Olomouce.Jsem už docela dlouho doma s dětmi.
    Přeju hezký víkend.A těším se na další články.
    MíšaZ.

    OdpovědětVymazat
  11. Míšo, napište mi e-mail adresu, napíši toho více.
    Slzičko, děkuji stráááááášně moc.

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj Leni, nedej se otrávit. Také vyřizuji asistenta pro malého do školky (DA), ředitelka podepsala sice všechny papíry, že s asistencí souhlasí, ale říká mi, že kdyby to bylo její dítě, tak by ho dala do speciálky atd. Ředitelé s tím mají hodně práce, i když se dětem integrace doporučuje, nechce se jim do toho. Taky máme žádost na pedagogického asistenta, ale s tím vystudováním spec. pedagogiky je to jinak. Stačí jim kurz, který pořádá IPPP, takže nám asistenta bude dělat paní, která s dětmi s postižením nikdy nepracovala a teprve si dodělává střední pedagogiku. Kurz si bude dodělávat v průběhu. Mám za sebou podobný rok jak píšeš, hodně síly nám všem. Manžel říká, kdo neprožil, nepochopí. Mirka

    OdpovědětVymazat
  13. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  14. Mirko, děkuji za povzbudivá slova a přeji ať vám to s asistencí výjde lépe než nám. Kurz na asistenci opravdu stačí (bylo mi to i nabídnuto), ale naše školka přesto upřednostňovala tu spec. pedagogiku. Jak jsem se ale na vlastní kůži přesvědčila, někdy mít srdce na správném místě je víc než celá spec. odbornost.

    OdpovědětVymazat