pátek 13. května 2011

Nová školka

Sárinku asi před měsícem přijali do speciální školky pro sluchově postižené. Zatím jsem o tom nepsala, protože jsem nevěděla, zda je to dobrá zpráva a mám se radovat, nebo naopak. Byla jsem ze všech těch rozhovorů ohledně školky dosti zmatená, zklamaná a hlavně smutná. Připadala jsem si jako ve špatném filmu. Ohledně rozhodnutí přejít z běžné školky do speciální jsem již psala dříve. Nyní si ale po tom všem myslím, že to nakonec byla dobrá volba, jelikož posléze vyplula na povrch pro mne spousta záhadných událostí. Nemohu o tom zde moc psát, ale pravda byla zcela někde jinde. Ve školce byly značné neshody, které se ale netýkaly bezprostředně Sárinky, ale vztahů mezi učitelkami. Kdybych to nezažila, nevěřila bych. Z jedné strany mne mrzí, že odcházíme, ale při bližším pohledu, co se týče lidskosti ne!!! Pan ředitel školy pod kterou školka spadá si jistě hluboce oddechne, ubudou mu starosti ohledně vyřizování asistence, ale v mých očích už zůstane zcela v jiném světle. Oddechnou si možná i jiní. Nechci nikomu z nich křivdit, už nemá ani cenu něco zpětně zjišťovat, zůstává ale už určitý odstup i chlad. Někde prostě integrace funguje a jinde ne. Záleží opravdu jen a jen na lidech. Dnes jsem v JANu mluvila s paní Kočí o jednom chlapečkovi, kde integrace funguje naprosto skvěle. Je brán na všechny výlety, akce, dokonce v den autismu pro něj děti malovaly vše modře. Prostě zájem a já jen koukám. Nechci na školku vrhat jen špatný stín, jsem vděčná, že Sárinku vůbec tenkrát přijali. Chci se také omluvit slečně asistence, pokud jsem někdy napsala něco, co třeba není pravda. Její role asistentky byla do jisté míry ovlivňována a tím také hodně zkreslen můj úsudek o ní. Chci věřit, že nová školka bude lidštější a Sárinka tam bude chodit stejně tak ráda, jako do té nynější. Já tomu věřím a doufám.....

6 komentářů:

  1. Moc vam preju, aby se Sarince libilo.:-) Vzdycky kdyz slysim, ze to nekde funguje a ve skolce pracuji lidicky na pravem miste, mam obrovskou radost. Nejhorsi jsou ti, kteri se tvari jako milius, ale jinak je prace s detmi vubec nebavi.:-(

    OdpovědětVymazat
  2. Leni,věřím že to bude super!!!Neboj myslím,že Sárinka tam jistě strádat nebude,já miluju speciální školky hlavně z toho důvodu,že se tam dětem věnují a mají o ně zájem a to je pro mně nejdůležitější....Určitě jsi zvolila dobře,ale je moc smutné,že to někde takhle blbě funguje a lidi to berou jako obtíž...držíme palce uvidíš že to bude super....

    OdpovědětVymazat
  3. Přejeme, aby se Sárince ve školce mooc líbilo.

    OdpovědětVymazat
  4. Moc vám to přeju! Někdy to je prostě tak, že každá strana vnímá jednu věc jinak. A intergace je o lidech, když se chce, tak to jde...

    OdpovědětVymazat
  5. Přeju Sárince,aby v nové školce byla brzy " jako doma", zvykla si a líbilo se jí v ní.
    Kdy začínáte? V září?

    MíšaZ.

    OdpovědětVymazat
  6. Všem moc děkuji. Míšo, Sárinka nastupuje v září a jsem moc na novou školku zvědavá. Myslím, že to bylo pro všechny strany to nejlepší rozhodnutí.

    OdpovědětVymazat